20 Ağustos 2013 Salı

NodeJS & MongoDB - Kod Yazmaya Başlayalım!



Merhaba arkadaşlar. Önceki derslerde ortam kurulumu ve proje yapısından bahsetmiştim. Şimdi teorik şeylerden uzaklaşıp biraz icraate geçeceğim. Örnek kodları adım adım anlatmasam da önemli yerlerini vurgulamaya çalışacağım.



Önceki derslerde projemizin ana dosyasından yani app.js den bahsetmiştim. Uygulamanız ayağa kalkarken buradaki konfigürasyonları model tanımları gibi bazı işlemleri yaptığını söylemiştim. Aşağıda app.js dosyasının içeriğini görebilirsiniz. Önemli yerlerin yorum kısımlarında ayrıntılı yorumlara göz atabilirsiniz.
Kod yükleniyor...


Temel olarak kod akışı şu şekilde;

  • Gerekli modülleri yükle
  • Modüllerin konfigürasyonunu yap
  • Ortama özel log seviyelerini ayarla
  • Modelleri tanımla
  • Controller ları yanımla
  • Projeyi başlat
Kodda aklınıza takılan yerleri satır numarasını belirterek yorum yazarak sorabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder